پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۳۳:۲۳

کشتی سازان چین وارد تهران شدند

باشگاه خبری فراساحل: مدیران ارشد شرکت کشتی‌سازی هنگ کنگ (CSSC OME) مستقر در چین، به منظور دریافت سفارشات ساخت کشتی رهسپار تهران شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، لویدزلیست نوشت: هم زمان با لغو تحریم‌ها، کشتی‌سازان چینی در راستای بهره‌گیری از پتانسیل کشورشان در پذیرش سفارشات توسط ایران برای ساخت کشتی‌های جدید، نمایندگان تجاری شان را به این کشور برای مذاکره حول محور یادشده فرستادند. مدیر مهندسی دریایی و فراساحلی CSSC به لویدزلیست اعلام کرد: رئیس شرکت متبوعش به همراه تیمی در روز سهشنبه وارد تهران شدند و پیرامون دریافت سفارشات جدید بحث و مذاکره خواهند کرد. "گوانگ د هان" با مناسب خواندن این فرصت به وجود آمده اعلام کرد: تمرکز اصلی یمان بر روی ساخت تانکرها و حمل کننده‌های غول پیکر نفت خام است. چندی پیش در یک نشست مطبوعاتی علی اکبر صفایی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران( NITC ) بر این مسئله تاکید کرد: NITC از طریق خریدن یا ساختن 25 تانکر جدید در صدد نوسازی ناوگان این شرکت است. لویدزلیست ادامه داد: همچنین کشتیرانی جهموری اسلامی ایران نیز افزایش کشتی‌های کانتینری با ظرفیت 579 هزارTEU، کشتی‌های فله خشک با ظرفیت دو میلیون DWT  و کشتی‌های تانکر با ظرفیت 16 میلیون DWT  تا سال 2020 را در دستور کار خود قرار داده است.


هان در ادامه به لویدز لیست گفت: کارخانه کشتی‌سازی‌اش برای ایران در سال 69 کشتی‌هایی را ساخته است. وی با اعلام این مطلب که تجربه همکاری با ایران را دارد گفت: ما بر این باوریم که یک همکاری خوب را در آینده با ایران شاهد خواهیم بود. ناگفته نماند چندین کارخانه کشتی‌سازی چینی علاوه بر شرکت کشتی سازی هنگ کنک( CSSC OME) نیز نمایندگانی برای مذاکره به ایران اعزام کرده‌اند. به گفته یکی از سهام داران کارخانه کشتی‌سازی چینی، شرکت ملی نفتکش ایران ابراز علاقه‌مندی شدیدش نسبت به سفارش ساخت کشتی در کارخانه سازی‌های چینی را اعلام کرده و تلاش‌های فراوانی برای رسیدن به یک توافق بین دو طرف انجام گرفته است. در این گزارش آمده است: در اکتبر سال گذشته نیز "دکتر محمد سعیدی" مدیر عامل جدید و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورش بیش از120میلیون دلار سرمایه گذاری در سطح بین المللی کرده است که با رفع تحریم ها امید می رود سرمایه های بلوکه شده آزاد شوند. قابل توجه است که ایران قصد دارد از بخشی از این سرمایه‌ها برای سفارشات کشتی‌های جدید عمدتا در چین بهره بگیرد. دکتر محمد سعیدی هم به این موضوع اشاره کرد: با توجه به روابط بین چین و ایران، این امکان برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی وجود دارد تا سفارشات جدیدی را در کارخانه‌های کشتی‌سازی چین بدهد. لویدزلیست در پایان نوشت: علی ربیعی وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در مصاحبه با شبکه خبری فارس اظهار داشت: بانک چینی قصد دارد اعتباری به ارزش پنج میلیارد دلار را برای توسعه ناوگان ایران، اختصاص دهد.



  کد خبر : 1095
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :